Skip to content

Dodatna nastava za đake škole “Laza Kostić” na onlajn platformi koju su osmislili roditelji i nastavnici

Učenici OŠ “Laza Kostić” iz Beograda, koji žele da propušteno gradivo nadoknade ili da bolje utvrde naučeno, moći će to da urade na internet platformi koju su zajedno osmislili njihovi roditelji i nastavnici. Sa njima, pored njihovih nastavnika, rade i studenti, kojima je ovo odlična prilika da primene znanje koje stiču na fakultetu. 

Đački život se, zbog pandemije virusa korona, sa prekidima skoro dve godine odvija onlajn. Kako bi pomogli đacima, da savladaju gradivo, ali i nastavnom osoblju i roditeljima, nastala je inicijativa “Pokreni znanje – pomozi mi da naučim” – onlajn hab za podršku učenicima. 

Za Filipa Bobisića, učenika odeljenja 8/1, ova inicijativa značila je mnogo, jer mu je pomogla da dobije bolje ocene na kraju polugodišta. 

“Dosta mi je pomogla i za neka znanja koja inače ne bih stekao, jer nisu po planu i nastavnici su dosta na dobar način uspeli da nam sve to predstave. Nije postojao nikakav strah da dobijemo lošu ocenu. Imali smo slobodu da pitamo najbizarnija pitanja i oni bi nam sve to objasnili”, kaže Bobisić.

Sa đacima su, osim njihovih nastavnika, radili i studenti. Apsolventkinji Filološkog fakulteta u Beogradu Aleksandri Stojanović ovaj praktičan rad, kaže, znači mnogo, jer zbog pandemije koronavirusa nisu mogli da imaju praksu na fakultetu. 

“Ja sam držala časove osnovcima, petacima najtačnije i shvatila sam zapravo kroz rad sa njima da li bih ja volela u budućnosti da se bavim ovim pozivom ili ne. Takođe, po prvi put sam ono što sam naučila na fakultetu uspela da prenesem deci”, kaže Stojanovićeva. 

Inicijativa, koju su pokrenuli nastavnici škole i udruženja roditelja i nastavnika “Partnerski za obrazovanje Beograd”, nastala je kako bi učenicima olakšala školske dane u pandemijskim uslovima, kaže pokretačica inicijative Ana Ivanović. Cilj je bio da deca savladaju gradivo i iz školske godine izađu puni znanja.

“Mi smo pokrili nekoliko predmeta. Aktivnosti koje su se dešavale u okviru tih predmeta su aktivnosti koje su bile u dogovoru sa nastavnicima-mentorima i studentima-volonterima koji su program realizovali. Oni su se sastajali u programima koji su obuhvatali i srpski jezik, matematiku, fiziku, nemački jezik, hemiju, engleski jezik, pa su radionice u okviru tih predmeta prosto bile planirane u odnosu na ono kako su se to dogovorili nastavnici-mentori i volonteri u sklopu onoga što je bilo najbitnije iz tog programa izvući”, kaže Ivanovićeva.

Podrška učenicima važna je tokom pandemije 

Živa reč i socijalizacija je ono što je učenicima najviše nedostajalo tokom onlajn nastave. Iako je nastava na internet platformama otvorila i brojne nove mogućnosti, nastavnici ove škole su primetili da je potrebno nadoknaditi deo gradiva. 

“Budući da smo primetile da je potrebno nadoknaditi možda deo gradiva, ova inicijativa je bila sjajna. Oni su nama zaista učili uslugu i pomogli da deca savladaju bolje gradivo pri zaključivanju ocena, da se osećaju slobodnije jer ih oni ne ocenjuju”, kaže nastavnica srpskog jezika osnovne škole “Laza Kostić” Danijela Milovanović.

Epidemiološka situacija je uslovila i izmene u gradivu, kao i brzina kojom se prolazilo kroz lekcije, što je na ovaj način nadoknađeno, objašnjava ona. Ovakvim načinom rada zadovoljni su i roditelji. 

“Pošto sam ja i član kluba roditelja i nastavnika, mislili smo da možda to neće imati odziva, da to možda roditeljima i deci neće biti zanimljivo, međutim, sve je to negde naša očekivanja prevazišlo. I deca, i roditelji i nastavnici mislim da su imali velike koristi od svega ovoga”, kaže ona.

Veće angažovanje učenika ali i nastavnika kroz ovaj program u dnevnike je donelo i bolje ocene.

“Nastavnici su rekli da neku decu nisu mogli da prepoznaju što je sjajno, studentima je to dosta značilo zato što su imali priliku da steknu iskustvo rada u školi”, ističe ona. 

Da bi Udruženje roditelja i nastavnika “Partnerski za obrazovanje” pokrenulo inicijativu, konkurisali su na promeni.rs i dobili, kako kažu, ne samo finansijsku podršku, već i izuzetno dobru logističku podršku organizacije ORCA.

“Oni su nam zaista pomogli ne samo da realizujemo kompletan program, već su nam savetodavno pomogli oko konkursa na koji smo bili pozvali odnosno na kom smo učestvoval”, dodaje ona.

Podsetimo, ovo udruženje kroz klubove roditelja i nastavnika predstavljaju grupe koje čine roditelji i nastavnici zainteresovani da se aktivnije uključe u kreiranje i realizaciju programa koji pružaju podršku za sve učesnike aktivne u obrazovnom procesu – učenike, roditelje i nastavnike.

PROČITAJ I  Završen priručnik za nastavnike “Pohod na mjesec” po pripovetki Branka Ćopića
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on skype
Share on email