Skip to content

Podkasti i saveti za održiv način života uskoro na novoj onlajn platformi Future generationsa

Kako bi inspirisali građane da razmišljaju o rešenjima za problem viškova hrane, upravljanje otpadom i drugim temama o održivom životu u gradovima, nastala je inicijativa “Future Generations – Akcelerator za proaktivne građane i održivo društvo”. Sve ove teme biće obrađene u “Future generations podcastu”, a u planu je razvijanje onlajn platforme na kojoj će biti sve epizode, ali i praktični primeri održivog načina života.

Napretkom i radom inicijative “Future generations podcast” rasla je i potreba da dođu do većeg broja slušalaca, pa su tako rešili da naprave platformu koja će na jednom mestu okupiti stručnjake, aktiviste i građane. Pored podkasta koji obrađuje različite teme, cela ideja sa novom platformom je da informiše građane o važnosti svih aspekata održivog razvoja, od upravljanja otpadom do rešavanja problema buke u gradu, kaže jedna od inicijatorki Milena Banić.

“To su sve teme koje nas kao građane mogu inspirisati na promene da živimo održivo u gradovima. Trenutno radimo na razvijanju jedne edukativno-zagovaračke platforme koja će zapravo pratiti teme epizoda, ali će produbiti teme, tako da će davati dodatne informacije građanima na svaku pojedinačnu temu i davati primere načina održivog života”, ističe Banićeva.

Ona dodaje da neki građani žele da promene navike, ali da zbog brzog načina života nemaju vremena da sami pronalaze korisne savete za to. Kada platforma zaživi umesto da, na primer, građani danima istražuju samostalno šta bi mogli da promene, moći će da pronađu konkretne savete šta i kako mogu da urade.

Naš plan je da u okviru inicijative obradimo nekoliko različitih tema. Do sada smo jednu temu već obradili. Izašla je epizoda ‘Otpad kao resurs’. Ona se bavi otpadom i rešavanjem problema otpada u gradovima i podstiče građane da prvenstveno smanje svoj otpad, a ukoliko ga uopšte imaju, da ga recikliraju ili da pronađu neki drugi vid ponovne upotrebe, a ne da on završava na deponijama koje su vrlo često nesanitarne i nemaju adekvatan način rešavanja upravljanja otpadom. Gostovali su eksperti iz te oblasti, višegodišnji aktivisti koji se bave i pokazuju kroz svoje dobre primere efikasne načine rešavanja ovog problema, a u podkastu su se našli i građani koji su davali praktične savete”, kaže ona. 

Poslednjih meseci su se najviše fokusirali na to da dođu do što većeg broja građana.  Jedan od proverenih načina je, kažu, povećavanje broja pratilaca na društvenim mrežama i slušalaca podkasta.

U ovom trenutku razmatramo i uključenje drugih društvenih platformi. Planiramo jedan challenge o održivom načinu života koji će takođe građanima koji su zainteresovani davati određene zadatke i motivisati ih na dnevnom nivou da menjaju svoje navike. Razvijamo mreže saradnje sa postojećim organizacijama i inicijativama, ali i sa drugim zainteresovanim stranama koji rade sličnu stvar kao i mi. Imamo tu priliku da u ovoj fazi testiramo koji načini dolaska do građana i promocije su najadekvatniji kako bi obezbedili da što više ljudi dođe na platformu, koja je trenutno u fazi pripreme”, kaže Banićeva. 

I u ovoj fazi projekta podržala ih je ORCA preko sajta promeni.rs. 

Dobili smo veliku pomoć u smislu same pripreme i razmatranja cele ideje, definisanja projektnih ciljeva i same aplikacije. To nam je puno značilo. Tokom samog procesa aplikacije morali smo dosta da sagledamo i naše kapacitete i da strateški razmišljamo ka nekoj budućnosti na koji način će se sve to i dalje unapređivati i kako da zapravo cela ideja zaživi u nekoj svojoj punoj formi”, ističe Banićeva. 

Podsetimo, Institut za održivi razvoj, inovacije i ekološku kulturu “Future Generations” osnovan je radi ostvarivanja ciljeva u oblasti promocije i unapređenja održivog razvoja i zelene ekonomije, ekološke kulture, održivog dizajna, održive ishrane, društveno odgovornog poslovanja, inovacija, ljudskih prava i prava budućih generacija.

PROČITAJ I  Podkastom do bolje informisanosti građana o ekologiji i održivom razvoju
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on skype
Share on email